V úterý 22. 4. 2025 se naše škola již pošesté zapojila do celostátní kuchařské soutěže „Coolinaření se Zdravou 5“. Tato soutěž podporuje u dětí znalost zásad správné výživy a umění kreativní přípravy jednoduchých pokrmů za rozumnou cenu.
Soutěžní disciplínou pro žáky 1. a 2. ročníku byla příprava zdravé svačiny do skleničky či svačinové krabičky, kde porota bude hodnotit složení pokrmu, vzhled a myšlenku, jak týmy naloží s do soutěže připraveným pohoštěním. Úkolem bylo také podělit se s někým o tuto zdravou svačinu. Hodnota pokrmu pro 4 osoby se měla pohybovat do 200 Kč.
Soutěžní disciplínou pro žáky 3., 4. a 5. ročníku byla příprava muffinů s obsahem ovoce či zeleniny, kde porota bude hodnotit složení pokrmu, vzhled a myšlenku, jak týmy naloží s do soutěže připraveným pohoštěním. Úkolem bylo také podělit se s někým o tuto zdravou svačinu. Hodnota pokrmu pro 4 osoby se měla pohybovat do 200 Kč.
Žáci naší školy utvořili 6 soutěžních týmů. Tým „Bageťáci“ soutěžil s receptem „Bagety se šunkovo-vaječnou pomazánkou“, tým „Vanilky“ s receptem „Pudink do skleničky“, tým „Jahoďáci“ s receptem „Jahodové muffiny“, tým „Uzenáči“ s receptem „Slané muffiny“, tým „Tučňáci“ s receptem „Citronové muffiny“ a tým „Dýňožroutky“ s receptem „Dýňové muffiny“.
Porotou a obdarovanými zároveň byli všichni rodiče, kterým děti vytvořené pokrmy nabídly ve své prezentaci na odpolední rodičovské schůzce. Na závěr nutno poznamenat, že všem moc chutnalo, a tak byly talíře i hrnky za chvíli prázdné.
Mgr. Karel Král, ředitel školy
Ve středu 16.4. 2025 jsme absolvovali druhou lekci programu polytechnického vzdělávání „Malá technická univerzita“ v knihovně v Jindřichově Hradci, tentokrát na téma stavitel mostů.
V úvodu byla žákům představena jedna z nejvýznamnějších postav naší historie, český král a císař římský – Karel IV. Žáci si poslechli skladbu Bedřicha Smetany – Vltava a následně sestavili tok této řeky od pramene až do Prahy z dílů skládanky. Podle nákresů stavebních plánů se dozvěděli, že základem mostu jsou mostní pilíře, které žáci sestavili z kostek Lega. Žáci si pevnost postaveného mostu vyzkoušeli tím, že po něm jednotlivě přecházeli. Na závěr žáci ze zbylých kostek stavebnice doplnili Karlův most o Prašnou bránu a sochy, postavili také přes Vltavu další mosty. V květnu se vypravíme na třetí lekci – stavitel věží.
Mgr. Karel Král, ředitel školy
Kód žáka Rozhodnutí
__________________________________________________________
012025/ZŠ Odklad
022025/ZŠ Přijat/a
V úterý 1.4. 2025 jsme navštívili v letošním školním roce podruhé místní knihovnu v Lodhéřově, kde pro žáky byla připravena beseda, tentokrát na téma klasické české pohádky. Na úvod paní knihovnice vyhodnotila úkol z minulé návštěvy, kdy zájemci měli namalovat obal na knihu Davida Williamse - „Robopes“. Odměnou byla drobná sladkost, ten, kdo zapomněl, může návrh odevzdat při návštěvě knihovny.
V další části besedy si žáci s paní knihovnicí povídali o knihách, které právě čtou.
Hlavním tématem dnešní besedy byly klasické české pohádky. Paní knihovnice dětem představila nejvýznamnější české sběratele pohádek Boženu Němcovou, Karla Jaromíra Erbena a jejich nejznámější pohádky. Žáci si s paní knihovnicí zopakovali hlavní znaky pohádek, jako jsou souboj dobra se zlem, vítězství dobra, pohádkové postavy s nadpřirozenými schopnostmi, číslovka 3, její násobky a další.
Na závěr si žáci zahráli pohádku Karla Jaromíra Erbena „O kohoutkovi a slepičce“ s připravenými rekvizitami. Dětem se dramatizace pohádky líbila a již se těšíme na další návštěvu knihovny, kdy letošní projekt zakončíme předáním knih našim nejmenším čtenářům, prvňáčkům.
Mgr. Karel Král, ředitel školy
Malá technická univerzita (MTU) se zaměřuje na polytechnickou výchovu dětí. Tento program, realizovaný ve spolupráci s MAS Česká Kanada, přibližuje dětem technické obory, jako jsou architektura nebo inženýrství, a rozvíjí jejich logické myšlení, jemnou motoriku a schopnost týmové spolupráce.
My jsme se ve středu 26.3. 2025 vypravili na první lekci, kdy úkolem žáků bylo týmově naplánovat a následně postavit nové město. V úvodu žáci diskutovali o stavbách, které chtějí ve svém městě postavit, následně vytvořili stavební plán města a poté postavili jednotlivé budovy ze stavebnice Lego. Na závěr vytvořili mapu svého nového města. Děti za absolvování tohoto projektu byly odměněny „plackou“ s logem projektu. Dětem se program velmi líbil, a tak do konce školního roku plánujeme ještě lekci stavitel mostů a stavitel věží.
Mgr. Karel Král, ředitel školy